Jak vybrat běžecký pás – recenze běžeckých pásů 2022

Domácí posilovna se neobejde bez běžeckého pásu. Chcete se dostat do formy, zhubnout, nebo se připravujete na zkoušky? S tímto strojem to zvládnete pěkně z pohodlí domova. Poradíme, jak vybrat ten správný. Přidáme i tipy na odhlučnění a na nejlepší běžecké pásy pro rok 2022.

Běžecký pás s maximální rychlostí 22 km/h je úplně pro všechny. Lze ho propojit s tabletem a věřte, že se tady opravdu zapotíte!

Běžecký pás pro kondiční chůzi s maximální rychlostí 10 km/h. S cenou pod 8 000 Kč patří k nejlevnějším na trhu.

Pás s maximálkou 18 km/h, nosností 150 kg a 15 tréninkovými programy. Tenhle macík váží skoro 100 kilogramů.

Pro koho je běžecký pás vhodný

Pro každého, kdo chce zhubnout. Na běžeckém pásu rychle spálíte kalorie. Pro ještě efektivnější cvičení si hlídejte tepovku. Ideální hodnota je 60 až 70 % maximální tepové frekvence. Jedná se o tzv. aerobní pásmo, během kterého spalujete nejvíc kalorií.

TIP: Aerobní cvičení na spalování tuků

Pro začátečníky, kteří chtějí zapracovat na kondici a posílit zdraví. Snadno si upravíte intenzitu tak, aby to pro vás byla výzva, ale zároveň jste se úplně nestrhali. Pravidelným tréninkem se budete posouvat dál a dál, blíž ke svým cílům.

TIP: Jak dýchat při běhání?

Rekreačním sportovcům udělá běžecký pás radost nejen, když venku prší a posilovna je zavřená. Zajistí, že se udržíte ve formě. A to pěkně z pohodlí domova.

Pro každého fitness nadšence a profi sportovce. Máte vysoké nároky a nemůžete vypadnout z rutiny? Připravujete se na zkoušky nebo závod? Váš vlastní běžecký pás se postará o to, že budete vždy připravení. Karanténa nekaranténa.

Pro maminky v domácnosti i starší osoby. Nechcete chodit do fitka, kde vás každý okukuje? Máte s dětmi starostí nad hlavu a žádný čas na to se na dvě hodinky vypařit? Tak cvičte doma! Pusťte oblíbený seriál a provětrejte si hlavu. Stačí rychlá chůze, nic intenzivního. Běžecký pás seženete i s kvalitním odpružením, které tlumí nárazy a šetří vaše klouby. Bojíte se hluku? I s tím se dá něco dělat. Odhlučnění pásu jsme věnovali samostatnou kapitolu.

Jaké jsou typy běžeckých pásů

Motorový běžecký pás má počítač, na kterém si navolíte intenzitu tréninku (rychlost a náklon). Využijete ho jak při lehčím, tak intenzivním cvičení. Na monitoru sledujete údaje o vzdálenosti, rychlosti, dále spálené kalorie, případně tepovku atd. Chytřejší modely nabízí paletu vlastních tréninkových programů. Nebo propojení s chytrým telefonem a fitness aplikacemi. Je rozměrnější a dražší než druhý typ. Pás je v pohybu nezávisle na vás, pohání ho elektřina. Je potřeba připojit do zásuvky na 220 V.

Bezmotorový běžecký pás (někdy se označuje jako magnetický pás) nemá motor, a proto ho musíte rozpohybovat vy sami. Čím rychleji se pohybujete, tím rychleji poběží i pás. Ale pozor, na běh ho moc nedoporučujeme. Hodí se spíš na kondiční chůzi a rychlochůzi (např. na H.E.A.T. lekcích). Tento typ ocení například osoby v rekonvalescenci, senioři nebo čerstvé maminky, které se mají vyhýbat otřesům. Je skladný, má menší rozměry a také stojí méně peněz.

Jelikož má bezmotorový pás jen omezené využití, není tak oblíbený a v obchodech na něj moc nenarazíte, věnujeme se v textu jen běžeckým pásům s motorem.

Jaké parametry při nákupu ohlídat

Výkon běžeckého pásu

Výkon se označuje zkratkou HP (od horse power). Čím vyšší výkon pás má, tím rychleji se na něm dá běžet. U výkonných strojů se maximální rychlost pohybuje okolo 25 km/h.

  • Chystáte se na intenzivní tréninky? Na to je nejlepší běžecký pás s vyšším výkonem, ideálně mezi 4 až 6 HP.
  • Pokud to chcete vzít zlehka, na rekreační běhání stačí hodnoty 3 až 4 HP.
  • Na rychlou chůzi i 1,5 HP.

Pozor na nosnost pásu

Nosnost stroje byste nikdy neměli z překračovat. Za prvé se tím ničí. A za druhé jde i o vaši bezpečnost. Dokonce byste měli mít nějakou rezervu. Nosnost by měla být o 20 % až 30 % vyšší než vaše váha. Pokud na běžeckém páse budete běhat celá rodina, tento parametr určete podle nejtěžšího cvičence.

TIP: Jak začat běhat s nadváhou?

Optimální běžecká plocha pro bezpečný pohyb

Čím širší běžecká plocha je, tím lépe se vám bude běhat. Nemusíte si tolik hlídat, abyste nešlápli vedle. Což oceníte zejména při větší rychlosti.

  • Běžecká plocha nad 35 cm až 45 cm je dobrá pro kondiční běhání.
  • Pro náročné a intenzivní tréninky, během kterých budete běhat nad 10 km/h, doporučujeme běžeckou plochu širší než 45 cm.

Pokud uvidíte pás s běžeckou plochou pod 35 cm, rozmyslete se, zda je to dobrá koupě. Užší plocha není při běhání tak komfortní a hodí se spíš na rychlou chůzi.

Co se samotné délky běžecké plochy týče, tak univerzální velikost, která vyhovuje většině cvičenců, je okolo 140 cm. Pokud jste vyšší než 190 cm, nebo chcete sprintovat, doporučujeme ještě o něco delší rozměr. Jde o to, aby plocha stačila vašim nohám a nemuseli jste při běhu zkracovat krok.

Odpružení šetří klouby

Klouby máme jenom jedny, a tak byste odpružení stroje neměli podceňovat. Při běhu se otřesům sice nevyhnete, ale se správným systémem to nemusí být ve finále tak náročné. Ve srovnání s běháním po asfaltu je na tom sice pás o dost lépe, ale proč si nedopřát to nejlepší?

  • Levnější stroje do 20 tisíc Kč jsou většinou odpružené pomocí gumových podložek. Není to zrovna nejúčinnější systém, ale i tak má znatelné výsledky.
  • Lepší stupeň ochrany nabízí gumové bloky, které odpruží běžeckou plochu i s rámem.
  • Nejdražší stroje na trhu bývají vybavené speciálním zdravotním odpružením, které zátěž kloubů odbourá ze všech nejlépe.

Nastavitelný sklon pro těžší trénink

Pokud má stroj nastavitelný sklon, znamená to, že při tréninku můžete simulovat běh do kopce. To je dobré nejen pro vyšší intenzitu tréninku. Ale i kvůli zpestření. Tak například v aplikacích pro běh na pásu často narazíte na střídání náklonu. Tím napodobíte běh v reálné krajině podle vašeho výběru na základě Google Maps. Sklon se upravuje buď manuálně nebo elektricky. Elektrické ovládání je mnohem plynulejší, rychlejší a snadnější.

Máte málo místa? Pořiďte si skládací běžecký pás

Běžecký pás není žádný drobeček. Pokud doma zápasíte s místem, nemusíte hned rezignovat. Výrobci naštěstí nabízejí skládací varianty, dokonce s transportními kolečky. Takže po tréninku stroj jednoduše složíte a odšoupnete někam, kde nebude překážet. Pokud se s běžeckým pásem chystáte manipulovat často, omrkněte i jeho celkovou hmotnost.

Jak odhlučnit běžecký pás

Spoustu lidí běžecký pás odrazuje z toho důvodu, že je hlučný. Naštěstí se s tím dá něco dělat. Sice ho nikdy neztlumíte tak, aby nebyl vůbec slyšet, hluk se dá minimalizovat.

  • Začněte hned při nákupu tím, že se poohlédnete po modelu, u kterého výrobce uvádí, že má tichý chod.
  • Dále vám pomůže protihluková (tlumící) podložka pod běžecký pás (a další trenažéry, ohlídejte si správné rozměry), například z gumy. Do bytovek a paneláků chtějte co nejsilnější variantu, ideálně o tloušťce 20 mm. 

Hlučnost může časem narůstat, a to proto, že se opotřebují některé komponenty. Dodržujte stanovenou maximální nosnost. A jakmile stroj začne vydávat nepříjemné zvuky, kontaktujte servis.

Jaký běžecký pás pořídit do bytu

  • Pohlídejte si rozměry. A jelikož v bytech bojujeme s prostorem, doporučujeme skládací variantu s kolečky.
  • Myslete na sousedy. Ne všichni jsou tolerantní a v paneláku je slyšet téměř všechno. Chtějte model s tichým chodem.
  • Kupte si tlumící podložku.
  • Běhejte v běžeckých botách s měkčí podrážkou, která tlumí rezonanci kroků.

Instalace, záruka a servis

Nejlepší je, pokud vám prodejce nabídne instalaci přímo u vás doma. Dále doporučujeme nakupovat u společnosti, která u vás doma zařídí i případný servis. Není nic otravnějšího než muset celý pás rozmontovat a odvézt ho jinam. Standartní záruka je 24 měsíců, ale u dražších strojů je běžné, že najdete i záruky delší.

Programy pro efektivnější trénink

Téměř každý běžecký pás má dnes nějaké přednastavené programy, které můžete při tréninku využít. Takovým základem je Recovery, během kterého se po běhání vydýcháte. Chytřejší stroje ovládají i různé HIIT či vytrvalostní tréninky a další.

Oblíbený je i HRC program, který přizpůsobuje intenzitu tréninku vaší tepové frekvenci. Narozdíl od většiny rotopedů nebo eliptikalů, běžecký pás většinou snímá tepovku z hrudního pásu, který se připojí k počítači. Existují ale i výjimky, které mají pulzní snímače na madlech.

TIP: Jak začít běhat?

Propojení pásu s aplikací

Pokud patříte mezi fanoušky moderních technologií, doporučujeme pořídit pás, který lze spárovat s chytrým telefonem nebo tabletem. Získáte tak přístup k zajímavým aplikacím a novým tréninkům. Díky propojení pás reaguje na pokyny z aplikace a přizpůsobuje jí intenzitu tréninku. Vy se tedy nemusíte o nic starat.

Kolik stojí běžecký pás

  • Pásy v ceně 10 000 až 20 000 Kč postačí pro nenáročné a rekreační sportovce.
  • Pokud chcete trénovat často a intenzivně, podívejte se po modelu, který je dražší než 20 000 Kč. Jen takový vám bude plně vyhovovat po všech stránkách.
  • Modely nad 40 000 Kč jsou už profi stroje, které uspokojí i ty nejnáročnější.

Nejlepší běžecké pásy

inSportline Lavister

Skvělý pomocník pro začátečníky a bežce do rychlosti 14 km/h, který vyhrál cenu za nejlepší běžecký pás roku 2020 na Heurece.

Motorový běžecký pás inSportline Lavister patří mezi nejoblíbenější na trhu. Nabízí super výkon za příznivou cenu.

Výkon je o něco slabší, a tak se hodí zejména na rychlou chůzi a občasný běh. Nosnost je 120 kg, a tak se na něm udrží v kondici i robustnější osoby. Maximální rychlost je 14 km/h.  Bohužel nemá žádné programy, za to nabízí měření důležitých údajů (čas běhu, kalorie, tepovka). Není skládací.

Acra GB3900

Běžecký pás pro kondiční chůzi s maximální rychlostí 10 km/h. S cenou pod 8 000 Kč patří k nejlevnějším na trhu.

Motorový běžecký pás s odpruženou běžeckou plochou a výkonem 2 HP. Maximální rychlost je 10 km/h, a tak se hodí hlavně na kondiční chůzi a rekreační běhání. Nabízí 12 programů, kterými si zpestříte trénink.

Na displeji máte informace o času běhu, vzdálenosti, kaloriích a dalších důležitých údajích. Tento běžecký pás je skládací, navíc opatřený transportními kolečky. Prodává se za velice příznivou cenu, proto pokud patříte mezi nenáročné zákazníky, bude vám perfektně vyhovovat.

Capital Sports Pacemaker F120

Skládací běžecký pás s 12 programy, maximální rychlostí 12 km/h a snímačem tepové frekvence a Bluetooth.

Tento běžecký pás potěší výkonem 2 HP a maximální rychlostí 12 km/h. Ideální pro rekreační sportovce a pro domácí cvičení. Pokud nemáte za cíl trénovat například na závody nebo hodně intenzivně, výkon je dostačující. A jakmile budete hotoví, jednoduše ho složíte a uklidíte stranou.

Na počítači najdete všechny důležité údaje o tréninku. Na výběr máte ze 12 programů. Odpružení je zajištěno pomocí tlumičů pod běžeckým pásem. Pulzní snímače dokonce snímají i tepovou frekvenci, nepotřebujete tedy hrudní pás. Přes Bluetooth lze stroj propojit s tabletem nebo chytrým telefonem a sportovat podle aplikace iFit.

inSportline inCondi T400i

Běžecký pás s maximální rychlostí 22 km/h je úplně pro všechny. Lze ho propojit s tabletem a věřte, že se tady opravdu zapotíte!

Pro náročnější zákazníky jsme vybrali běžecký pás inSportline inCondi T400i. Má silnější výkon 3,5 HP a dosahuje maximální rychlosti 22 km/h. To už jsou uspokojivá čísla i pro zapálené sportovce a fitness nadšence. Stroj má protihlukový systém a gumové tlumiče. Je vybavený transportními kolečky.

Disponuje pestrým výběrem programů (včetně oblíbeného HRC). Ovšem změří vám i BMI, tepovku a další užitečné informace. Pokud hledáte stroj, který by se stal vaším osobním trenérem, právě jste ho našli. Lze propojit s chytrým telefonem nebo tabletem a využít aplikaci iRunning+ nebo běhat podle tras na Google Maps s promítáním ze Street View. Funkce stroje se navíc dají plně ovládat právě skrze telefon.

Housefit Spiro 80 iRun

Pás s maximálkou 18 km/h, nosností 150 kg a 15 tréninkovými programy. Tenhle macík váží skoro 100 kilogramů.

Housefit Spiro 80 iRun je běžecký pás s nosností 150 kg a výkonem motoru 4,5 HP. Maximální rychlost běhu je 18 km/h. Počítač monitoruje všechny důležité údaje (kalorie, tepová frekvence atd.), a navíc ovládá 15 tréninkových programů.

Chod pásu je tichý. Díky robustní konstrukci si na něm zacvičíte celá rodina. Hodí se pro začátečníky i pokročilé. Dá se propojit s tabletem nebo telefonem, čímž získáte přístup k vychytaným fitness aplikacím. Má zabudované reproduktory a skládací konstrukci. Díky integrovaným kolečkům ho můžete snadno uklidit. Ale pozor, váží skoro 100 kg.

Od Anna Macurová

Anička se živí jako copywriter a redaktor na volné noze. Textuje e-shopy a píše články na blogy. Baví ji počítačové hry, sport, zdravý životní styl a hromadění knih.