Lowcarb ořechová roláda

Hledáte zdravější variantu ke klasickým českým roládám? Přemýšlíte co vytvořit bez mouky a mléka? Low carb ořechová roláda je pro vás vhodnou variantou, kterou mohou využít i lidé trpící alergií na lepek a laktózu.

Do kuchyně vyzkoušejte pořídit speciálně zasušená vlašská jádra tak, aby vydržela celoročně.

Obsah článku

Co je to low carb stravování?

Lowcarb stravování zažívá v poslední době velký boom. Nejde jen o další dietu ale pomáhá i na některé typy diabetu, udržovat hladinu cukru v normě, lidé hlásí i zlepšení zažívání případně snížení únavy a celkově lepší pocit. Low Carb stravování je založeno na sníženém příjmu sacharidů. K low carb stravování se váže i ketodieta, případně sugar free stravování (tyto typy stravování se liší podle výše příjmu sacharidů denně a tzv. povolených potravin).

Jak funguje low carb

Hlavní myšlenkou low carb, nebo také LC, je omezení potravin, které mají vysoký obsah sacharidů. Dlouhodobé výrazně snížení příjmu sacharidů můžeme mít vliv na hladinu cukru v krvi a nemělo by docházet k výrazným výkyvům této hladiny a tak by nemělo docházet např. k odpoledním propadům energie a díky zvýšenému příjmu bílkovin by nemělo docházet ani k vlčímu hladu nebo tzv. honění mlsné.

Výhody LC

  • zlepšení kognitivních funkcí
  • snížený pocit hladu
  • zlepšení hormonální rovnováhy 
  • rychlé hubnutí
  • nižší riziko kardiovaskulárních nemocí
  • zlepšení nálady
  • snížení hladiny cukru v krvi

Kolik sacharidů budu konzumovat při low carb?

Možností kolik při low carb dietě konzumovat sacharidů, je více. Nicméně je třeba mít na paměti, že každému člověku vyhovuje něco jiného a to, co funguje někomu z našich známých naše tělo nemusí zvládat tak dobře. U LC můžete konzumovat sacharidy podle těchto možností:

  • plně bezsacharidová strava (denní příjem sacharidů je cca 0 gramů)
  • velmi nízkosacharidová strava (příjem do 20g sacharidů denně)
  • nízkosacharidová strava (příjem 21-60g denně)
  • strava se sníženým příjmem sacharidů (61-100g sacharidů denně)
  • volná nízkosacharidová strava (101-130g denně)

Low carb ořechová roláda

Pokud chcete držet nízkosacharidovou stravu a zároveň si udělat něco dobrého, zkuste tento recept na nízkosacharidovou ořechovou roládu.

Suroviny:

  • 50 g mletých vlašských ořechů
  • 4 vajíčka
  • špetka soli
  • půl lžičky prášku do pečiva

Postup:

Žloutky oddělíme od bílků a z bílků se špetkou soli vyšleháme tuhý sníh. Žloutky a ořechy smícháme dohromady a pak je opatrně a pomalu smícháme se sněhem – nepoužíváme ruční mixér ale pouze vařečku, nebo stěrku.

Vzniklou směs nalijeme na plech s pečícím papírem a dáme do vyhřáté trouby na 180°a pečeme asi 15 minut (podle zkušenosti s troubou). Po upečení smotáme roládu i s papírem a necháme vychladnout. Na krém si můžeme připravit vyšlehanou šlehačku s čerstvým ovocem. 

Tip: pokud budete roládu plnit šlehačkou, nezapomeňte do ní přidat ztužovač, aby vydržela déle.

Tip 2: pokud chcete zachovat zcela bezlaktozovou variantu tohoto dezertu, jako náplň lze použít i bezlaktozovou případně veganskou verzi šlehačky nebo vyšlehat tuhou část z kokosového mléka. 

Nutriční hodnoty rolády na 100g:

Bílkoviny12,7 g
Sacharidy4,3 g
Tuky20,2 g
Energetická hodnota252 kcal

Mohlo by se Vám hodit

Do kuchyně vyzkoušejte pořídit speciálně zasušená vlašská jádra tak, aby vydržela celoročně.


Přečtěte si také

Od Milena Snopovská

Studuji marketing, baví mě psát, vařit, cestovat a sportovat na rekreační úrovni (cyklistika, běžky, běhání, plavání a spoustu dalších). Nejraději mám chvíle strávené se svým bíglem Francisem.